【引入非本地醫生】公院醫生馬仲儀:現有制度行之有效 醫委會委員:中國培訓醫生質素參差 恐損醫療質素

0
359

特首林鄭月娥今早(4 日)出席立法會問答大會時,公布將向立法會提交修訂醫生註冊條例草案,引入更多非本地培訓醫生,並指目的是紓緩公營醫療系統醫生短缺。(見另稿)但兩名醫委會委員接受《立場》訪問時,均表明對政府的想法有憂慮。

其中病人組織代表林志釉直言,若「非本地醫生」包括中國培訓的醫生,由於其質素參差,擔心拉低醫療質素。公共醫療醫生協會會長馬仲儀則重申,現時的考試制度行之有效,又認為「有啲係醫委會做嘅嘢,特首自己定斷咗。」馬反問,「到底畀佢喺度工作嘅公營機構,例如醫管局,點負起把關責任…到底我哋工作嘅時候,要點樣評核呢個人,評核有無考試咁全面?」

林:呢一日終於嚟到

醫委會委員,病人組織代表林志釉向《立場》表示,自他進入醫委會的兩年間,都沒有聽過政府有就放寬非本地醫生註冊的題目,諮詢過醫委會意見,但他直言,不同的政黨,以至市民都有提出過這個題目,認為是「呢一日終於嚟到」。

他續指,現時香港也有「非本地註冊」的制度,「海外、澳門、內地…喺當地做過一啲服務、拎到醫生執照嘅,喺兩大公營機構醫管局、衛生署,同埋兩間大學工作,其實而家都做緊。」但他關注,指林鄭的說法,「似係有一啲,唔使考試,喺公營工作咗一段時間,就可以出去私營市場執業」。

「如果無咗考試呢一關,非本地註冊醫生喺外地接受訓練,水平去到咩位置?如果唔使考試,單靠喺公營機構工作,係咪都確保佢哋有足夠水平?」他又指,假如醫生水平不足,「到有事先去懲處就太遲,大家都唔想。」

他又提到,客觀事實上,過去數年來香港參加執業試的醫生中,「國內(醫生合格率)係偏低。你話執業試合格率低,好多時都係國內註冊醫生拖低合格率。」他認為中國培訓不乏高水平醫生,但「問題係太參差,好高水平又有,好低水平又有」、「如果有個門檻,畀佢哋工作,進而有私人執業機會,都會擔心(醫療)水平會下降。」

但他直言,現時立法會內仍有一名醫生的業界代表,而且醫療事關公眾利益,認為這不只是醫委會的事,希望市民也能踴躍發聲,「希望特首都會聆聽民意。」

馬:醫管局點負起把關責任?

另一名醫委會委會,公共醫療醫生協會會長馬仲儀亦表明,醫委會的權力「係政府賦予,政府當然有權拎番」,但她也直言「醫委會係有個把關專業嘅工作」,「的確有啲嘢,係醫委會做嘅,特首自己就定斷咗。」

但馬仲儀同時強調,業界的意見已十分清楚,「就係堅持考試制度,呢個係行之有效。」她重申,業界「從來無抗拒合資格嘅人返嚟」,而擔心的是,若未來取消考試,醫管局等公營機構要在未來負起責任去審核,「到底畀佢喺度工作嘅公營機構,例如醫管局,點負起把關責任…到底我哋工作嘅時候,要點樣評核呢個人,評核有無考試咁全面?」

她又指,審視現時公院醫生的人手壓力,「最嚴峻已經過咗,離職去私營市場嘅同事已經少咗」,同時因經濟下行,認為政府亦不會大力擴展醫療,「空缺唔係想像中咁嚴重…呢個係唔係為公立醫院提供人手嘅好方法?」

《立場》亦正向醫管局及醫專查詢,正待回覆。