無應約見潘母 鄧炳強未解釋原因 「中國台灣唔好政治操弄」

0
337

台灣殺人案疑犯陳同佳案發超過 3 年依然未赴台自首,案中死者潘曉穎的母親日前邀請保安局長鄧炳強等,與她在今日(20日)會面,惟無人應約。鄧炳強下午會見傳媒時,兩度被問爲何未有赴約,他都未有解釋原因。鄧重複呼籲台方「摒棄政治操弄」,指警方在陳同佳到台後「會提供一切協助去解決」,又指問題在於台灣不允許陳同佳回台受審,「都好希望潘媽媽同我哋、同全香港市民,一齊希望中國台灣當局,攞勇氣同埋人性,容許陳同佳為佢自己做嘅事負上責任。」

鄧炳強下午在立法會稱,對潘媽媽「非常同情」,但據他了解,陳同佳很希望赴台,問題在於台灣基於「政治操弄」,不允許陳同佳回台受審,「所有證據都喺台灣搵到,只要佢容許陳同佳返去,就可以解決成件事情」。他表示,希望台灣當局「摒棄政治操弄」,「攞返人性、公義,容許陳同佳返去就自己行為負上責任……我都好希望潘媽媽同我哋、同全香港市民,一齊希望中國台灣當局,攞勇氣同埋人性,容許陳同佳為佢自己做嘅事負上責任。」

問:局長,既然你話潘媽媽同你哋一齊,點解今早你同處長(蕭澤頤)無應潘太約?

答:我哋係要社會全體齊心,要向中國台灣叫佢唔好再政治操弄,我哋要清楚話俾中國台灣聽,你做乜嘢都改變唔到台灣就係中國一部份。你點解要政治操弄,唔俾一個好想為自己做出(承擔)違法責任嘅人去?當陳同佳去咗,我相信透過警務協作,一定可以同中國台灣當局提供一啲協助。

問:但點解唔應約,個原因點解一直都唔講?

答:其實依件事件,係當陳同佳去咗台灣之後,我哋警方就會提供一切協助去解決事件。

2 次未有解釋爲何未有應約

被問及爲今早未有應約與潘媽媽會面,鄧炳強回應,「我哋要社會全體齊心,要向中國台灣叫佢哋唔好政治操弄,我哋要清楚話俾中國台灣聽,你做乜嘢都改變唔到台灣就係中國一部份,你做咩都改變唔到。點解要政治操弄,唔俾一個好想為自己做出(承擔)違法責任嘅人去?」又指若陳同佳到台灣後,「我哋警方就會提供一切協助去解決」

稱根據機制決定是否提供人身保護

潘媽媽上周提及,因自己多次就事件公開發言,擔心被陳同佳殺害,要求警方保護。就警方會否提供人身保護,鄧炳強今日(20日)則稱,若個人如果認為人身受到威脅,可以隨時與警方聯絡,「會根據機制、所面對的風險,決定是否提供、或者提供咩程度嘅人身保護。」

潘媽媽質疑鄧炳強讓陳「通街走」 

潘媽媽今早(20日)質問保安局局長鄧炳強,就鄧早前受訪指陳同佳在港服刑完畢已成自由人,潘媽媽指,陳同佳在港只就洗黑錢罪服刑,但未就殺人罪受罰,卻可做回普通人,如常生活。她指,陳同佳隨時可再殺人,但當局卻讓陳「通街走」,不重視港人性命,危害社會安寧,「香港已經成功成為逃犯天堂」,並要求警務處處長蕭澤頤解釋,早前讓陳同佳入住安全屋的安排,是基於哪些機制,去保護殺人犯(另見報道)。