【47 人案|合輯】庭外摯親的淚言慟語 當律政司「趕盡殺絕」 他們如何對抗絕望?

0
515

47 名參與或組織民主派初選的人士,被落案以《國安法》控告,經過 4 日「馬拉松式」審訊後,當中 15 名被告獲國安法指定法官、總裁判官蘇惠德批准保釋,但律政司隨即提出覆核,本身獲保釋的被告亦須還押,待 48 小時內由高等法院再處理保釋聆訊。換言之,47 人今晚沒有一個能與家人、朋友團聚。

一個也沒有。

眾被告的親友在獲悉情況後,有人情緒激動,泣不成聲;有人憤恨交加,形容律政司是「賤種」;亦有人表現冷靜,說對結果毫不意外,並呼籲家屬要團結在一起,勸勉香港人要繼續支持眾被告。

《立場》輯錄眾家屬、親友在庭外的說話,在此一一呈現。四日來只能隔著螢幕看望自己的挈愛,即使法官首肯,仍被律政司一刀斬斷希望。他們思念的聲音,我們都有義務聆聽。

*****

【劉頴匡女友 Emilia Wong】

呢啲(保釋)條件已經係非常嚴苛、苛刻,基本上被告、政治犯要遵守呢啲保釋條件,實際上我覺得佢哋等如社會性死亡,根本上佢哋唔會喺公共領域上存在,基本上等於唔再存在社會咁滯。

究竟呢個政權怕啲咩呀?怕啲死人會危害國家安全?我重申呢啲保釋條件,已經嚴苛到社會性死亡咁滯,都唔可以畀佢哋去保釋,見吓屋企人…去到咩情況下要驚呢啲社會性死亡嘅人,仲要本身原本 15 個法官批准保釋,(律政司)立刻做呢啲政治性決定,嗰 15 位保釋嘅朋友、政治犯,立刻要再還柙,究竟有咩要咁怕呢?

我唔覺得係一個法律程序,咁多日所謂法庭程序,我角度係大家夾埋演咗一場戲。根本係預先寫好劇本,各位大律師陳詞我全部聽晒,我覺得好有道理,全部好認真去準備,但係結果又如何?對於可能話事嘅人來講都係一場戲,等你講晒,等你冇藉口話我唔畀你講,然後繼續維持原本決定,所以你話遲吓上訴有冇信心,我唔會夠膽寄予任何厚望,因為只係一場戲。

大家撐住,都冇乜嘢可以講,大家約定喺自己崗位撐住自己,撐住身邊嘅人。

*****
【呂智恆養母 Elsa】

我話畀共產黨聽,你所做嘅嘢係錯嘅!終有一日落到地獄,你哋就會被活火燒,上帝返來時,佢審判,你哋一定,如果唔悔改認罪,你一定受到報應,所有陷害我哋香港班忠良嘅人。

呢 47 個人,全部都係為我哋香港,而家被呢個政權,將我哋香港搞壞咗,令到香港好腐敗,我哋唔會畀佢得逞,我哋會繼續堅持,會做真理嘅嘢,我哋呢班人,秉承上帝嘅有愛、有公義,佢哋呢班邪惡嘅人,一定會得到報應……

(想同呂智恆講),撐住喇,神與你同在。我哋係基督徒,我哋就係要背負十字架,要有犧牲嘅精神,所以我哋係唔驚,不過我哋係痛心,因為我哋同伴受苦,我哋一班弟兄姊妹,每個人都有呢個心智。咩叫信耶穌?信耶穌就係被釘十字架,為我哋嘅罪而死,呢個係犧牲精神,我哋係有愛、有公義,仍然要保持。

我當然好痛心,雖然佢唔係我親生,因為我都帶大佢十幾年,因為佢細個嗰時,已經係受到好多虐待,周圍住過晒,周圍畀人哋凑。佢歲幾,爹哋媽咪分開咗,我慢慢好好咁,畀好多耐性、愛心湊大佢,雖然佢一個年輕人,青少年時心智好反叛,但佢知道自己態度唔好,會道歉、會改,呢個就係我哋一家人,我先生、我好好咁樣教導佢(的結果)。佢係一個良好嘅青年,係有愛,同尋求公義嘅,我以佢為榮。

我好傷心,但我會繼續堅持,會行一條正義嘅路,唔會因為呢個腐敗嘅政權,要令我哋香港人個醜惡,完全行出來。而家點解我哋咁唔鍾意中國大陸,唔鍾意啲人,就係劣質,人嗰個黑暗面全部走晒出嚟,喺中國大陸嘅制度裡面。

我哋喺香港,有一個良好嘅制度,我哋可以將人嘅美善呈現得好好,我哋係要追求呢樣野。雖然我哋都知道,中國大陸亦有好人,佢哋嘅美善好好,但係唔夠,我哋喺香港,一定要保持,我哋要將我哋香港人,個制度畀我哋嘅美善傳承落去。

*****
【梁國雄太太陳寶瑩】

今日嘅審訊結果係一啲都唔出奇,係預料之內。好多傳媒朋友前幾日都問我,樂唔樂觀,我就話唔樂觀,事實上亦都係咁樣。因為我哋知道,而家國安法立咗之後,成個香港嘅司法制度已經完全扭曲、顛倒晒。今日個上庭係為咗保釋,保釋嘅,過去司法制度就係,個官認為會違反保釋條件,或者有潛逃風險,先至唔畀人保釋。

但國安法已經講咗,要更高嘅門檻,就係要個官信納,嗰啲人唔會繼續違反法例,先至畀得保釋佢。而且大家睇到,今日所有嘅被告,全部都接受嚴苛嘅保釋條件,但係,有部分嘅被告係冇得保釋,而其他嗰啲,雖然係保釋咗,但立即又要畀律政司去覆核判決。

我哋睇到,成個保釋制度,已經完全扭曲咗。另一方面,喺法庭裡面,我哋見到律師代表,好清楚咁講到,今次嘅罪,律政司提供嘅材料係不足夠,材料係非常薄弱,但係,要令到被告還柙三個月,係非常之唔合理,係完全係唔合比例、嚴苛嘅裁決。

但係喺咁清楚嘅理據之下,法官都係無接納呢種觀點,令我哋非常失望。係進一步證實到,而家嘅司法制度,喺國安法之下,係完全無言論嘅保障,完全無埋。我想提一點,好多被告,佢哋都願意接受啲嚴苛嘅條件,寧願犧牲自己嘅言論自由,但係法官都係唔會接受,根本上,我對於未來嘅審訊,都係毫不樂觀。

*****
【朱凱廸太太區佩芬】

呢個係一班改變香港,改變香港政治,亦改變香港現狀嘅一個…香港去一個倒退嘅政治現狀,倒退我哋言論自由嘅重要案件,我希望世界各地,亦希望香港人一齊繼續關注。

作為一個家屬,我就好希望,我哋除咗傷心、憤怒,我哋要堅強,除咗我哋自己堅強,我哋嘅丈夫,我哋嘅妻子,我哋嘅仔女,我哋嘅學生,我哋嘅朋友,喺收押所裡面嘅人嘅朋友,全部都要繼續好堅強。

我哋而家係同坐一條船,我哋希望可以同舟共濟,我哋家屬都係,我哋希望我哋可以互相扶持,亦都希望可以得到香港人嘅支持。多謝大家。

*****

【岑敖暉太太余思朗】

首先想多謝,呢幾日來聲援嘅人士,各位家屬,同埋各位辛苦咗好多日嘅傳媒朋友,辛苦晒大家。

以下我想代表岑敖暉家屬講幾句:

關於保釋申請嘅結果,我哋一早有心理準備會遭到拒絕,當然結果出來後,依然係好傷心,但係我哋會就今次嘅保釋拒絕申請,上訴到高等法院。

雖然頭先裁判官批准咗 15 名被告可以獲准保釋,但律政司馬上提出覆核,並且要求扣押所有被告,我認為個結果係極度、非常嚴苛,係唔合理。警方係提早咗個幾月進行拘捕,將 47 名被告全部帶上法庭,進行 4 日審訊,期間禁止任何家屬去一庭旁聽,呢個係我哋權利,但係我哋無。各被告 4 日審訊以來,係無見過、完全無見過自己嘅親人,就算佢嘅親人日日來旁聽,佢都無見到佢。

剛才裁判官講到,傳媒唔可以報道審訊嘅內容,即使呢件事,即使國安法關乎重大嘅公眾利益,都係唔可以報道。另外,喺法庭外明明有電視,但係電視冇進行任何轉播,庭外嘅人完全唔知發生咩事,只係喺度齋等,令人相當懷疑,喺呢條國安法之下,會唔會有進行秘密審訊嘅可能性。

今次嘅審訊,資訊係非常唔流通,我哋認為咁樣非常唔合理、唔公平。另外,控方而家係要求,將審訊押後成 3 個月,去進行搜證,對所有被告,同所有被告家屬來講,都係非常唔合理,唔合比例,同唔公平,我喺度表示,我係非常傷心同憤怒。

最後想呼籲大家,繼續支持佢哋。香港加油,香港人加油!

*****
【岑子杰戰友、民陣召集人陳皓桓】

就住今日,律政司司長,就住法官批出保釋都提出覆核,民間人權陣線認為呢個政府,簡直失去人性。呢幾日嘅審訊,折磨緊所有被告、家屬、朋友,再折磨緊爭取民主嘅香港人。但係民陣呼籲大家,唔好放棄爭取民主自由,呢個係我哋嘅底線。正如被告離開法庭嘅時候,佢哋大叫,香港人加油,撐住,我希望大家都能做到。

由國安法拘捕民主派領袖,到今日改變選舉制度,呢個係一個政變,係顛覆緊人民選擇。

我想補充,啲被告,佢哋見到大家嘅聲援,呢幾日入面,佢哋係覺得鼓舞。透過報紙、新聞,見到大家,凌晨排隊,去支持聲援佢哋,佢哋係覺得鼓舞。

*****

【梁國雄多年好友、社民連主席吳文遠】

我只有兩個字形容律政司呢個行為,賤種!

對 47 位被告,過去一星期所受折磨,本身已經係一條不公義罪行,個個家屬每日都提心吊膽。去到有 15 位被告同家屬,因為蘇官嘅決定,有 30 秒希望…就畀律政司一嘢掃落去。