【閹割選舉】范徐麗泰:修改制度可達致行政主導 「中央非常寬容 港人應認錯」

0
359

人大常委會早前通過修改香港選舉制度,日後參選人須經過多重關卡,包括要取得選委會 5 個界別、各界別至少 2 個提名等。全國人大前常委范徐麗泰今 (4 日) 出席電視節目時表示,認為有關要求並不困難,做不到應反思是否適合參選。她又指,香港過去多次觸碰中央紅線,此時應該「認錯」,而非就「完善選舉制度」逐字查找漏洞,「逐隻字去督睇下有冇窿、有冇窿,搵到個窿又點?都唔會令香港繁榮㗎嘛」。

稱曾訪美政要不符參選資格

范徐麗泰出席無綫節目《講清講楚》時表示,立法會參選人要從選委會各界別取得至少兩票提名,並不困難,「(選委會界別)300 個人裏面你都搵唔到兩個支持你,咁即你應唔應該選舉都成問題啦,係咪?」她認為,將來立法會可以有反對派,但不能有「攬炒派」,或在立法會「搗亂」、「拉布」,重申參選人不能損害香港繁榮穩定。

她又表示,一些曾經到訪美國政要的人士都不適合參選,「有一啲去過去美國,同啲美國政要好興奮、好開心影相嗰啲人,我諗佢哋唔洗諗,因為佢哋係邀請外國干預,絕對唔係『愛國者』」。翻查資料,建制派議員過去亦曾到訪外國會見當地官員,例如行會成員陳智思、廖長江、葉劉淑儀及張國鈞,去年 3 月就曾經赴美與美國副助理國務卿等官員會面。

稱傳媒可制衡政府施政

是次修改選舉制度被批評削弱民意代表性,立法會或難以制衡政府施政。范徐麗泰則指,立法會 90 席中有 40 席由選委會產生,認為有關議員的權力來源及施政理念都與特首相近,可做到行政主導,使施政暢順,對巿民有益。她又說,每個選區仍有 2 名直選議員,選委會中亦有分區委員會等地區代表,相信巿民的想法仍可帶入議會。

她表示,即使議員及政府都漠視巿民意見,在制度外仍有第四權制衡,「我哋香港仲有呢個第四權力,我哋啲傳媒,我哋香港傳媒好犀利,只要係事實,傳媒報出嚟,大家都知道,自不然嗰壓力就會喺議員同埋政府身上」。

稱香港應向中央「認錯」

范徐麗泰說,社會不應再從是次修改選舉制度的議案中捉錯處,稱中央對香港一直非常寬容,香港已多次超越紅線,「所以喺呢個時候,就係自己知道做錯咗,以後就唔好再係咁,而唔係攞住嗰個『完善』選舉制度,逐隻字去督睇下有冇窿、有冇窿,搵到個窿又點?都唔會令香港繁榮㗎嘛」。她重申,《基本法》第 45 及第 68 條沒有改動,香港最終達至普選的目標不變,稱假如香港在修改制度後停止亂像,相信會更早有普選。