盧寵茂讚內地疫情控制得好 「我喺深圳有自由多過香港」 稱朋友羨慕打國藥疫苗

0
612

港台節目《鏗鏘說》最新一集訪問港大深圳醫院院長盧寵茂,盧寵茂大讚內地疫情控制得好,因此人民有更多自由,形容在深圳比香港更自由。盧寵茂早前率先注射中國國藥疫苗,「開心架其實,好多朋友睇到我打針之後,個個都好羨慕我,佢哋都好想打疫苗」。

盧又不點名批評有醫護「講負面嘅嘢」,似乎暗示早前有醫護組織呼籲勿打科興疫苗,形容對防疫沒有好處;節目主持人羅永聰追問,如果呼籲「睇定啲先打」又如何,盧稱「防疫入面有好多嘢都要特事特辦」。

提到去年初武漢肺炎疫情爆發後,盧寵茂曾公開表示希望帶隊去武漢支援,他比喻當時自己是「志願兵」,對於最終未有成行,因而被指出爾反爾,他解釋「打仗啊,武漢啊,唔係一個你隨便話去就去,你估你去旅遊咩」,又指「雖然去唔到,我自己覺得問心無愧」。

他又表示,自己對內地醫療系統有信心,透露去年在曾在內地動手術,由內地醫生操刀,「佢哋經驗絕對係世界頂級」,指世界各地都會到內地觀摩。

愛國如孝順父母 並非政治

被問到其清晰的愛國立場,盧寵茂表示自己是中國人,對國家的看法很簡單:「我覺得愛國唔係政治,姐係好似孝順係咪政治?對父母好唔係政治」。不過他隨即表示,「但係政黨唔同,我唔係支持任何一個政黨,我係支持我嘅國家」。

他表示自己從小到大「都有呢種(愛國)感覺……當國家弱、當國家有問題會唔開心」,形容「你屋企好,應該開心,調轉嘅話呢個人應該有啲問題」。盧又表示,香港回歸至今 24 年,多次大事「都係國家幫咗我哋」,例如金融風暴等大事,以及在疫情下專門接收穩定確診病人的北大嶼山臨時醫院,他形容都是「國家送畀我哋」。

中國防疫成功 「唔駛講自由」

談及中國防疫工作中「健康碼」等追蹤工作,盧寵茂強調他主要看數據,「唔使講咩,用咩自由、咩人權,講無用嘅」,直指「事實證明中國防疫係成功,唔使講自由」。他又認為,內地包括深圳的疫情控制得好,因此「人先至會有自由」。

主持羅永聰聽罷則問是否指「出入自由」,盧則答是「基本的自由」 ,相比英國等國家需要封城,「好肯定話俾你聽,我係深圳有自由,多過喺香港有自由」。

二選一環節 選用中國牌子手機

節目環節之一「二選一」,被問到在選購新手提電話時,會選中國牌子或是外國牌子,盧寵茂選擇了中國牌子,謂「因為我用過,我覺得好好,特別影相真係好靚 」。而另外一題問,如要選擇移居一個地方,會選擇北京或是東京,盧寵茂選擇北京,他說「(東京)啱啱先至地震,仲唔驚啊,況且語言又唔通,我肯定揀北京」。

前政務官李百全 3 月 1 日起出任廣播處長後,連番出手整治港台節目,早前已累計抽起最少 3 集節目。《鏗鏘說》繼上集播出港區政協會員陳婉嫻訪問,今集則播出盧寵茂的訪問。