【閹割選舉】禁呼籲投白票? 陳文敏:有灰色地帶 政府或憂慮廢票率創新高

0
457

人大「完善」香港選舉決定公布後,政制及內地事務局長曾國衞指,有審視是否有足夠法例,處理呼籲投白票,有需要會修例;港大法律系講座教授陳文敏指,在自由選舉中投白票是普遍現象,「好難唔俾人投白票」,又指禁止「宣傳或鼓吹」人投白票,「要做一定做得到嘅」,但同時可能會出現灰色地帶,「如果我去講,無一個候選人適合,大家跟返自己意願投票,咁又點呢?」

陳文敏今早(5日)在商台《在晴朗的一天出發》中指,選舉是讓選民以選票表達意見,在自由選舉中出現白票非常普遍,甚至有地方的選舉有不選擇任何一個候選人的選項,「都係一種意見表達」,認為難以禁止投白票,「白票同廢票你點分呢又,你話唔俾投空白,佢咪填所有候選人又係廢票,都係一種表達方式」,他認為政府與其花功夫禁止白票,應該反思為何會出現投白票的現象。

陳文敏又指,經人大「完善」選舉制度後,可能令不少有意參選的人意欲下降,選民投票意欲亦會減低,特別是泛民主派過去在社會有一定支持度,若「完善」後的選舉門檻令大部分泛民主派無法入閘,「支持者覺得無一個選得落手咪唔去投」,政府宣稱研究禁止白票,可能是擔心今次「完善」選舉後,投票率創新低或廢票率創新高,「令成個選舉好尷尬,完善咗但係無人投票」。

至於是否有法例可以禁止宣傳或鼓吹投白票,陳文敏認為目前沒有相關法例,但若政府堅決要做,「一定做得到」,不過實際運作上會產生灰色地帶,例如有人呼籲市民無心宜候選人就按意願投票,又或候選人在選舉期間互相攻擊,呼籲不要投票予對手,這些「灰色說話」都有可能變成違法行為。

陳文敏:新選舉制度缺乏透明度

他又指,新選舉制度下設資格審查委員會,但在追溯力部分「講得唔清唔楚」,「講到 2、30 年前講嘅都可能有關,可能嚇怕好多候選人」,進一步減低參選意欲,資委會的決定不能司法覆核,「上訴都唔知可唔可以有」,新選舉制度缺乏透明度,選舉會擴大委任成份,重要性亦提高,環環相扣下可能製造不同既得利益階層,擔憂會出現私相授受甚至賄選等都可能出現,完全破壞選舉。