【特寫|最後的蘋果?】《9 點半新聞報道》告別觀眾 「開山元老」李家聰:心酸唏噓,盼行家堅守底線

0
516

被保安局以國安法凍結 1,800 萬元資產的《蘋果日報》,已陷入生死存亡關頭。壹傳媒董事會周五將商討是否停刊,公司內部流傳周六為最後見報日。《9 點半蘋果新聞報道》率先與讀者告別,今晚(21 日)播出最後一集。節目的「開山元老」、蘋果動新聞前總採訪主任李家聰雖然早前已離職,但今日特意回到蘋果日報大樓,製作最後一集新聞報道。

《蘋果》面臨停運,他深感唏噓,慨歎本地難再尋找如此空間。對於新聞同業,他寄語:「不論你從事咩傳媒,每個人都有自己一個底線。只要堅持大家做好人做好事,覺得你係左中右傳媒都冇問題,希望行家堅守自己底線。」

離職後仍堅持製作最後一集

晚上 9 時半,蘋果日報大樓一樓的錄影廠內,主播坐在綠幕前。「三、二、一」的倒數聲響起,主播正襟危坐,對著鏡頭讀出今日的各條新聞。

這是「9 點半蘋果新聞報道」的最終回。

據了解,動新聞大部分剪片員工辭職,部門難以運作,令「9 點半蘋果新聞報道」走到盡頭。

人手不足下,原本已離職的李家聰,特意回蘋果日報大樓監督製作。他完成節目後接受《立場新聞》訪問時形容,雖然已經離職,但眼見公司風雨飄搖,特意回來製作最後一集新聞報道,「今日公司好動盪,都想返嚟照顧同事、睇吓啲同事,有冇咩可以幫手」、「靚靚仔仔咁樣做最後一晚」。

今日的「9 點半蘋果新聞報道」,有逾 36,000 人同時在 YouTube 上觀看直播,過程中不斷有人「課金」支持。李家聰坦言,未試過如此多人收看,「其實好感動,過去一年做嘅嘢冇白費」。

李家聰

踩過界電視式報道 原為抗衡赤化電視台

回想「9 點半蘋果新聞報道」在去年 10 月啟播,器材、人手都相當緊拙:「我哋呢度係個山寨廠,可能大家見到個廠都幾似樣,但其實係超級山寨,開頭仲要用 notebook 做 panel。真正電視出身嘅人,呢間公司唔多,都係靠大家一人走多步。」

《蘋果日報》踩過界製作電視台模式的新聞報道,原意是為了抗衡電視台赤化後的單一聲音。李家聰憶述:「當初係試嘅,試試下又成功,都係多得連登仔,舊年八月話個個電視台都赤化,不如蘋果開個 newscast,老細又問可唔可以試下,我又成日都想搞,一拍即合……由訓練主播、置裝、化妝、搭廠,一個月內已經成就呢件事。」

「有線變天,now有變動,好多年輕人覺得,不如蘋果搞個 news cast……呢個真係成就時代嘅任務。」

被問到若香港人失去《蘋果日報》有何損失,「冇咗蘋果,係冇咗把聲音……冇咗蘋果好悲情,對香港都幾慘,可能睇返(讀者留言)你就會明白」。

節目壽終正寢,李家聰嘆道:「心酸、唔捨得。我諗我係蘋果 12 年,做到最後,成就一啲嘢野,就係呢個 930 cast……我好慶幸呢個 project 能夠成為蘋果一部分。你見今日預告會最終回,網上好多人 share。」

「人生至此,夫復何求。」

僅任兩次主播即告別 謝馨怡:好想享受最後一次 930

今晚的「9 點半蘋果新聞報道」由記者謝馨怡擔任主播,她昨日才首度擔任該節目主播一職。

「第二次做就已經係最後一次,心情都好複雜。」謝馨怡在節目後向《立場新聞》嘆道。

「On Cast 前幾分鐘開始,開始倒數,當然都好緊張……好想享受最後一次咁樣同觀眾見面,好想享受最後一次 930。」

在節目尾聲,謝馨怡指「9 點半蘋果新聞報道」由去年10 月 5 日啟播,感謝觀眾 260 晚以來的支持。她又特別寄語其他傳媒要緊守崗位,「希望即使少咗我哋呢個平台,香港嘅新聞工作者,都可以緊守崗位,捍衛真相」。

節目最後的結語是由幕後工作人員撰寫,而謝馨怡特別加添了一句對新聞同行的寄語。她事後解釋:「因為我覺得《蘋果》今次呢件事,其實某程度上對新聞自由都係一種…都會損害新聞自由,所以都好希望可以有呢個機會,同其他的行家講,希望大家一起加油努力。」

謝馨怡

謝馨怡:大家緊守崗位已足夠

入職僅數月, 謝馨怡感受到《蘋果》給予記者的自由度,「我點樣寫,我點樣 present 個故仔,老細、採主唔會審查你…《蘋果》呢個地方喺香港呢一行係好難得嘅…知道來緊會冇依間公司,冇依份報紙,都覺得係好可惜好遺憾,香港就會冇呢個空間去做新聞」。

對於《蘋果》高層被捕,謝馨怡深受衝擊,「佢哋係因為新聞、因為依間報館而畀人拉,畀人告,對我來講係一個衝擊,亦都會有好嬲的感覺」。但她仍然相信,報道真相無罪:「即係去到今日最後一個 Cast,最後幾個工作日,我都覺得冇做錯嘢,都係覺得做緊記者應有的本份。」

「希望《蘋果》同事無論之後去到邊都平平安安,知道過去依段時間大家都做得辛苦,大家都抵受好多外界的壓力,但都希望佢哋走之後,都可以有好的出路,最緊要係平安。我覺得,行家都希望大家可以一齊努力,正如剛才喺 cast 講,希望大家緊守崗位,已經好足夠了。」