鄧炳強斥許智峯潛逃沒有良心 對法庭過往准保釋決定「無奈要尊重」

0
328

前立法會議員許智峯日前宣佈流亡海外,警務處處長鄧炳強今日在無綫節目《講清講楚》上批評他做法沒有良心、應感到羞恥,又稱警方要阻止人潛逃「事實係好困難」,「都係靠佢自己良心,其他都冇辦法管控到」。他對於法庭過往批准保釋的決定是「無奈要尊重」,但相信「經過咁多事後,法庭一定有佢自己嘅睇法」。

鄧炳強在節目上不點名批評許智峯,認為他沒有良心,潛逃是「對唔住自己、家人,亦對唔住社會上咁多熱血、有理想,而因為佢犯法嘅年輕人」,他應感到羞恥。他提到,許智峯自稱去外國開會,但事實是潛逃,認為其選擇只是自己不想負責任、不想入獄,「話俾人迫害,呢啲全部都係藉口」,又稱他「煽動」其他年輕人犯法,年輕人所涉的罪行刑責更高。

鄧炳強承認,要追究潛逃人士有困難,「都係靠佢自己良心,其他都冇辦法管控到」,政府聲明所指的「嚴肅追究」,是指會繼續嚴肅追究該人其他所犯罪行,包括調查是否涉及虛假聲明、眾籌是否違法等,待他回港後可能會作出檢控。鄧炳強強調,其他地區與香港取消引渡逃犯協議,只會鼓勵人違法,只會罪犯有益。

鄧炳強表示,警方會據風險評估,分析是否建議法庭批出保釋,並提出理據,但法庭有自己的考慮,警方對相關決定「無奈要尊重」。他承認,法庭批出保釋後,要阻止人潛逃「其實好困難,唔通我廿四小時跟住佢咩?」指即使沒收被告護照,亦有人會乘船離港。不過,他相信「經過咁多事後,法庭一定有佢自己嘅睇法」。